Po rokoch čakania (a závidenia okolitým krajinám) sme sa konečne dočkali Google Nákupov aj u nás. Tie prinášajú na jednej strane nový zážitok z nakupovania pre užívateľa internetu a na druhej vyššiu návratnosť investícií inzerenta. Dovolím si napísať, že eshop, ktorý neinzeruje týmto spôsobom, automaticky zaostáva za konkurenciou a v konečnom dôsledku zbytočne stráca na objednávkach.
O čo vlastne ide?
Google Nákupy sú spôsobom inzercie, kedy sa návštevníkom vyhľadávača Google po zadaní vyhľadávajúceho výrazu zobrazí relevantná ponuka produktov. Ponuka každého inzerenta obsahuje obrázok, cenu, názov predajcu, prípadne hodnotenie predajcu. Tento zoznam produktov sa do vyhľadávača Google importuje vďaka produktovému feedu z e-shopu inzerenta. Samotný produktový feed je maličký súbor, ktorý obsahuje všetky potrebné dáta, ako je url produktu, url obrázka produktu, cena, názov, popis produktu, poštovné,…
Medzi hlavné výhody Google Nákupov patria:
– návštevník má ešte pred návštevou e-shopu informácie o cene a vzhľade produktu, čo zaručuje relevantnejšie návštevy
– pravidelná aktualizácia údajov o produktoch bez potreby manuálneho zásahu
– ľahšia správa oproti reklamám vo vyhľadávaní, kedže netreba vytvárať či aktualizovať textové reklamy (napr. upravovať ceny)
– jednoduchá a systémová správa veľkého počtu položiek
Návštevy z Google Nákupov vo všeobecnosti vykazujú nižšiu mieru odchodu zo stránky, dlhšiu priemernú návštevu a vyšší konverzný pomer, ako pri klasickej inzercii vo vyhľadávaní.
Naša reklamná agentúra HiTT ako hrdý Google Partner doteraz získala špecializácie pre reklamu vo Vyhľadávaní a Obsahovej sieti. K nim pred pár dňami pribudla aj špecializácia pre Google Nákupy. Požiadavkami pre jej získanie je odborná kvalifikácia a dostatočne bohatá história správy takýchto shopping kampaní pre našich klientov.
Zaujal Vás tento typ inzercie? Neváhajte nás kontaktovať a radi Vám založíme či zoptimalizujeme efektívnu reklamnú kampaň!