Lokálne kampane v Google Ads? Nevyhnutnosť v roku 2021!

Bojíte sa investovať do online reklamy a myslíte si, že online marketing je výhodný len pre veľké firmy, ktoré chcú zasiahnuť globálne publikum? Omyl! Veľa malých lokálnych firiem sa do online inzerovania nepúšťa, avšak ak správne nastavíte svoje miestne kampane môžete lepšie zasiahnuť svojich potenciálnych zákazníkov a navyše zvýšiť návštevnosť svojich kamenných predajní či pobočiek.

Čo sú lokálne kampane ?

Lokálne alebo miestne kampane sú PPC kampane, ktoré umožňujú prostredníctvom plateného vyhľadávania, grafických reklám a video reklám cieliť na publikum v konkrétnej oblasti a s cieľom zvýšiť návštevnosť kamenných prevádzok na základe online vyhľadávania v danej lokalite.
Stratégia lokálnej kampane sa zameriava na kľúčové slová s lokalizovaným zámerom a využíva možnosti geografického zacielenia na užívateľov, ktorí sa v danej chvíli nachádzajú na požadovanom mieste. Pomocou lokálnych kampaní tak viete míňať svoj rozpočet efektívne a na relevantné publikum.

 

lokálne kampane v google ads

Lokálne miestne kampane sú vhodné pre každý typ podnikania s fyzickou lokalitou.

Kde a ako sa zobrazujú reklamy z lokálnych kampaní ?

Reklamy z lokálnych kampaní sa môžu zobrazovať prakticky na všetkých Google platformách. Nájdete ich na Google Mapách, vo Vyhľadávaní, v Obsahovej sieti Google či na  Youtube. Ich vzhľad sa môže meniť v závislosti od platformy a zariadenia. Reklamy v miestnej kampani môžu zobraziť textové či grafické kreatívy, video z Vášho Youtube kanálu či dokonca produktový feed.

Ukážky formátu miestnych kampaní na rôznych platformách

 

Efektivita lokálnej kampane

Používanie lokálnych kampaní môže byť dobrou stratégiou pre lokálne podniky a zároveň efektívnejšie ako rôzne iné reklamy. Lokálne kampane v Google sa zameriavajú na to, kde je obchod, čo človek hľadá, kde sa nachádza, ako ďaleko je od najbližšieho obchodu, a tiež či do predajne zavolá alebo využije navigáciu.

Tu je niekoľko výhod, ktoré miestne kampane ponúkajú: 

  • Konkurencia v kľúčových slovách, v lokálnych kampaniach, môže byť oveľa nižšia oproti globálnym kampaniam a tak viete prilákať zákazníkov, na konkrétnom geografickom mieste. Zároveň sa zníži cena za klik, takže viete za rovnaký rozpočet osloviť viac potenciálnych zákazníkov. 
  • Zákazníci, ktorí hľadajú kľúčové slová, ktoré sa týkajú lokálneho podniku, chcú s najväčšou pravdepodobnosťou vykonať nejakú akciu. Napríklad ak hľadajú výrazy hamburger v mojom okolí  alebo najlepšie kaderníctvo v mojom meste, je to preto, že aktuálne potrebujú daný produkt alebo službu. Prilákať takéto publikum je preto veľmi cenné.
  • Pri lokálnych kampaniach majú zákazníci majú viac možností, ako získať váš produkt alebo službu. Môžu Vás kontaktovať online, zavolať Vám, alebo priamo navštíviť vašu pobočku.   

Naše skúsenosti s miestnymi kampaniami

Hoci miestne kampane sú tu len krátko, stihli sme ich aplikovať do viacerých účtov našich klientov. Lokálne kampane dokážu podobne ako kampane v obsahovej sieti dosiahnuť veľký počet zobrazení reklám za relatívne nízke náklady. Pri vyhodnocovaní treba však myslieť na to, že Google zobrazením reklamy má na mysli aj zobrazenie pinu (samozrejme inak sfarbeného ako ostatné) v Google mapách.  Ako konverzie sa primárne merajú kliknutie na uskutočnenie hovoru, trasa jazdy, návšteva webu či objednávka.  Poslednú možnosť sme žiaľ nezaznamenali, keďže napojenie na dátový feed na je na Slovensku zatiaľ k dispozícii. Zaznamenali sme však reálne transakcie či získané leady, ktoré viedli z tejto kampane. Veľmi sa však tešíme na konverziu, ktorá už je dostupná v niektorých krajinách – fyzická návšteva prevádzky. Jej sprístupnenie na Slovensku by výrazne pomohlo pri vyhodnocovaní kampaní zameraných na podporu kamenných predajní.

 

Základné požiadavky na vytvorenie lokálne kampane v Google Ads

Je zrejmé, že ak chcete využívať lokálne kampane, musíte mať aspoň jednu kamennú pobočku. Okrem toho, aby ste lokálne kampane mohli naplno využívať, potrebujete: 

  • používať službu Google My Business, 
  • spojiť účet Google My Business so službou s Google Ads
  • zaistiť, aby vo vašom účte bolo aktívne rozšírenie o adresu
  • dostatok údajov a históriu vašej prevádzky
  • kampaň používať minimálne 30 dní, aby sa umelá inteligencia prispôsobila 


So zvyškom Vám už poradíme my a pomôžeme my!  Ak chcete skúsiť lokálne kampane a získať náskok oproti konkurencii neváhajte nás kontaktovať! Pomôžeme Vám využiť potenciál vašich miestnych kampaní naplno!

 

Kontakt

Neváhajte nás kontaktovať. Prvá konzultácia je na nás!

0948 312 290

info@hitt.sk

Kúpeľná 6
Prešov
(Eastcubator)