V predošlých dňoch Google výrazne pozmenil vzhľad vyhľadávania pre desktopové zariadenia, čiže stolné počítače. Táto zmena sa týka dvoch výrazných prvkov.
Prvým z nich je označenie reklamných inzerátov v sieti Google Ads. Kým doteraz toto označenie vo forme „REKLAMA“ či „Ad“ bolo v zelenej farbe, teraz je v nevýraznej čiernej. Druhou zmenou je, že výsledky v organickom, teda neplatenom vyhľadávaní, ktoré sa zobrazujú pod platenými výsledkami obsahujú pri titulku stránky už aj favicon.
Samotný favicon je malá ikonka webovej stránky, ktorá bola povodne určená ako pomôcka pre lepšiu hľadanosť v záložkách v prehliadači. Jej použitie sa časom rozšírilo aj do otvorených okien či do histórie.
Čo zmeny prinesú pre inzerenta či bežného používateľa internetu? Predpokladáme, že menej výrazné označenie reklamy zotrie hranicu medzi platenými a neplatenými výsledkami vyhľadávania. Inzerenti tak môžu získať tak užívateľov, ktorí z princípu neklikajú na platené výsledky a dôverujú skôr tým organickým. V konečnom dôsledku tak náklady na inzerciu narastú. Otázne je, či to pre Google nebude na škodu. Veď oproti starým a dnes už mŕtvym vyhľadávačom ako boli Yahoo či u nás Zoznam bolo hlavnou devízou špičkový relevantný vyhľadávač s jasne oddelenou platenou a neplatenou časťou.
Favicony zasa prinášajú oživenie do vyhľadávača plného textu. Pre webové stránky sa tak vyskytla ďalšia príležitosť ako zaujať a vystúpiť o krok z davu.
Potrebujete naštartovať Vaše podnikanie? Neváhajte nás kontaktovať!