Pri nakupovaní v online prostredí sú pre zákazníkov mimoriadne dôležité fotografie produktov a služieb. Aj preto minulý rok spustil Google Ads vo vybraných účtoch novú funkciu v reklamách, a to možnosť rozšírenia o obrázok.
Od 27. mája 2021 je táto služba dostupná globálne a tak Google umožnil čoraz viac účtom na slovenskom trhu túto funkciu, ktorá inzerentom pomôže zatraktívniť ich textové reklamy a zároveň získať väčšie množstvo potenciálnych zákazníkov a klientov. Rozšírenie o obrázky umožní inzerentom nahrať rôzne pútavé a relevantné vizuálne prvky, takže v textových reklamách sa už okrem nadpisov, popisov a webovej stránky môžu objaviť aj obrázky konkrétnych produktov alebo služieb.
Ukážka rozšírenia o obrázok v praxi
Čo vlastne rozšírenia reklám sú?
Rozšírenia reklám sú funkciou reklamného systému Google Ads, ktorá umožňuje k reklamám pridávať dodatočné informácie. Môže ísť napr. o tlačidlo zavolať, informáciu o adrese, promo akcii, odkazy na konkrétne podstránky webu či krátke doplnkové informácie o inzerentovi. Najnovšie Google Ads umožňuje k týmto reklamám pridať aj obrázok.
Kedy môžete používať rozšírenia o obrázok?
Rozšírenie o obrázok môžete použiť v prípade:
- ak je váš účet v Google Ads aktívny viac ako 90 dní,
- dlhodobo dodržiavate pravidlá Google,
- máte účet v Google Ads v odvetví, ktoré spĺňa Googlom určené podmienky a zároveň neinzerujete v citlivých odvetviach, ktorými sú napríklad alkohol, sexuálny obsah alebo hazard.
Okrem týchto základných podmienok musia spĺňať obrázky aj požiadavky na kreatívy a tiež konkrétne formáty obrázkov.
Cena reklamy s rozšírením o obrázok
Podobne ako pri textových reklamách je cena za reklamu s rozšírením o obrázok na princípe CZK (Cena za kliknutie) a je teda rovnaká, ako napríklad cena za kliknutie na nadpis textovej reklamy vo Vyhľadávacej sieti.
Rozšírenie o dynamický obrázok
Google vo vybraných účtoch v službe Google Ads ponúka okrem klasického rozšírenia o obrázok aj funkciu rozšírenia o dynamický obrázok. Ide o automatické rozšírenia, ktoré Googlu umožnia vybrať z vašej vstupnej stránky, vhodné vizuálne prvky ku konkrétnym reklamám, ktoré umocnia posolstvo vašich reklám a pomôžu Vám dosiahnuť lepšie výsledky.
Výhody rozšírení o obrázok
- Možnosť vizuálne odlíšiť svoju reklamu od konkurencie.
- Zvýšiť CTR kampaní a reklám.
- Zobraziť to, čo je ťažko opísateľné informáciami.
- Podnieť používateľov k vykonaniu akcie.
Prvotné výsledky meraní dokázali, že v prípadoch, keď sa pri reklamách vo vyhľadávaní zobrazujú aj rozšírenia o obrázky, zvýši sa priemerne podiel kliknutí o 10 %.
Naše skúsenosti
Viacerým klientom našej reklamnej agentúry HiTT umožnil Google možnosť rozšírení o obrázok a tiež rozšírenie o dynamický obrázok, a tak sme túto funkciu u našich klientov využili. Ku konkrétnym účtom a jednotlivým kampaniam sme priradili relevantné obrázky produktov a služieb. Z doterajších dát pozorujeme, že reklamám, pri ktorých sa zobrazili rozšírenia o obrázok sa výrazne zvýšila najmä CTR a tiež konverzie. Samotné reklamy sme zatiaľ však spozorovali iba na mobilných zariadeniach.
Ak teda chcete zatraktívniť svoje reklamy, nahrajte jedinečné vizuálne obrázky, ktoré súvisia s vašimi reklamy a kľúčovými slovami a získajte tak viac relevantných zákazníkov. Ak potrebujete pomoc so správou vašich kampaní v Google Ads neváhajte nás kontaktovať. Radi Vám pomôžeme!