V posledných mesiacoch sme sa v Google Ads mohli stretnúť s novou požiadavkou na overenie totožnosti inzerenta, v rámci zvýšenia transparentnosti a bezpečnosti reklamného prostredia u niektorých nových zadávateľov reklamy, postupne však aj u starších resp. dlhodobejších inzerentov. Tieto informácie si doteraz bežní používatelia mohli pozrieť pomocou odkazu Prečo táto reklama? pri reklamách vo Vyhľadávacej sieti, v Obsahových reklamách a tiež pri reklamách na Youtube.
Najnovšie je však výstupom z týchto overení Centrum transparentnosti reklám, ktorého cieľom je zvýšiť transparentnosť reklám, ktoré sú spúšťané pomocou platformy Google, ale zároveň môže slúžiť ako inšpirácia, pre inzerentov, ktorí si môžu pozrieť reklamy konkurencie.
Do centra transparentnosti reklám sa dostanete po kliknutí na odkaz: https://adstransparency.google.com/ kde môžete vyhľadávať reklamy podľa rôznych tém, konkrétneho inzerenta alebo webovej stránky.
Tu môžete vidieť, aké reklamy konkrétny zadávateľ reklamy inzeruje:
- vo Vyhľadávacej sieti Google
- v Obsahovej sieti Google
- na Youtube.
Prostredníctvom tejto platformy získate dobrý prehľad o inzerentoch na Googli, napríklad ich mená či názov firmy, oblasť i reklamy, ktoré zobrazoval v určitom období, a to v prípade všetkých inzerentov, ktorí zobrazujú reklamy na rôznych platformách spoločnosti Google. Tieto informácie si budú môcť používatelia zistiť aj o tých inzerentoch, ktorí ešte neboli overení v procese overenia inzerentov.
V niektorých krajinách môže byť v záujme dodržiavania právnych predpisov potrebné, aby spoločnosť Google sprístupnila používateľom svojich služieb aj určité ďalšie informácie o inzerentoch a reklamných kampaniach, ako napríklad informácie o zacielení, celkový počet príjemcov jednotlivých reklám a predmet reklamy.
Hoci táto služba je už spustená, naplno by mala bežať aj s novými pravidlami transparentnosti reklám od júla 2023. Zatiaľ však slúži ako cenný zdroj inšpirácie od konkurencie.