Reklama na google
a iných vyhľadávačoch
Reklama na Google patrí stále k najpoužívanejším typom reklamy v digitálnom priestore Prečítajte si aké sú jej špecifiká, výhody a aké je jej základné rozdelenie.
Začali ste podnikať a ponúkate produkty či služby prostredníctvom svojej webovej stránky? Samotný firemný dizajn, dokonalá webová stránka či prezentácia na sociálnych sieťach Vám ale predaj produktov nezabezpečí. To čo je kľúčové pre predaj je cielená návštevnosť vašej webovej stránky. Ako ju však dosiahnuť?
Spôsobov ako získať návštevy na váš web je naozaj dosť, avšak nie všetky sa dajú adekvátne merať a nemusia vždy fungovať. Čo ale zo skúseností vieme, že naozaj funguje, sú PPC kampane v reklamnom systéme Google Ads. Z hľadiska návratnosti vašich investícií, patrí reklama na Google k najefektívnejším spôsobom inzercie, keďže reklama na Google, ale aj v iných partnerských vyhľadávačoch a iných platformách, akým sú napríklad Azet.sk či Centrum.sk, je najrozšírenejším typom reklamy, ktorý je založený na princípe dopytu a odpovede. Funguje tak, že ak do vyhľadávača zadáme dopytovaný výraz, vyhľadávač nám poskytne možné riešenia nášho dopytu. Zobrazenia našej reklamy a následné návštevy webu sú mimoriadne hodnotné, nakoľko návštevník na Google aktívne vyhľadáva určitý produkt, službu alebo informáciu, a je veľmi veľká pravdepodobnosť, že sa chystá vykonať určitú konverziu (napríklad nákup).
Výhody inzercie v Google
Reklama v Google Ads v sebe skrývajú množstvo výhod. Medzi najväčšie patria napríklad dosah na veľkú časť populácie, cielenie na konkrétne oblasti či miesta, pomerne presná merateľnosť a tiež flexibilita reklám. Medzi nespochybniteľné výhody reklám na Google patrí aj cena reklamy. Kým pri klasickej reklame si zaplatíte už len za to, že ju niekto uvidí, pri reklamách v PPC kampaniach platíte za preklik. Teda až vtedy, ak na vašu reklamu niekto reálne klikne. Cena je individuálna a závisí od cieľa, ktorý chcete dosiahnuť a tiež od konkurencie, z našich skúseností je to v priemere okolo 0,20 € za klik.
Reklamné formáty v Google Ads môžeme rozdeliť do niekoľkých základných typov:
Reklama vo Vyhľadávacej sieti
Reklamy vo vyhľadávači Google sú viazané predovšetkým na kľúčové slová, ktoré potenciálni zákazníci hľadajú. Ide predovšetkým o textové a dynamické reklamy a tiež reklamy na volanie. Zobrazujú sa na stránkach vo výsledkoch vyhľadávania a sú označené štítkom Reklama.
Reklama v Obsahovej sieti
Reklamy v Obsahovej sieti Vám pomôžu osloviť potenciálnych zákazníkov, ktorý zatiaľ pozerajú svoje obľúbené videá na Youtube, kontrolujú správy v Gmaili či používajú mobilné zariadenia. Obsahová sieť funguje tak, aby Vám pomohla nájsť relevantné publikum a zároveň umožnila strategicky zobrazovať vaše reklamné posolstvo potenciálnym zákazníkom. Ak správne odhadnete svoje publikum, reklamami v Obsahovej sieti Google dokážete upútať pozornosť zákazníkov ešte predtým, ako začnú vyhľadávať Váš samotný produkt. Do tohto typu spadajú aj remarketingové kampane, kedy návštevníkom Vášho webu sa na iných weboch zobrazujú reklamy v podobe bannerov, či dynamický zoznam posledných navštívených produktov.
Reklama v Google Nákupoch
Reklamné kampane v službe Google Nákupy (Google Shopping) sa zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania ako miniatúry obrázkov, ktoré obsahujú informácie o názve produktu, predajcovi a cenu produktu, pričom umožňujú spotrebiteľom vyhľadávať, porovnávať a nakupovať tovar z rôznych e-shopov. Reklamy v Google nákupoch, majú oproti klasickým textovým reklamám, štatistiky vyššiu úspešnosť konverzie približne o 30%.
Reklama v Google Mapách
Reklamy v Google Mapách predstavujú potenciál zákazníkov, ktorí sú Vám nablízku. Ide o účinný spôsob ako osloviť zákazníkov vo vašom aktuálnom okolí. Ak teda prevádzkujete miestnu firmu, reklamami v Google Mapách ju ľuďom umožníte ľahšie nájsť, pričom môžete zobrazovať adresu vašej firmy a naviesť používateľov k tomu, aby do niektorej z nich zavolali alebo ju navštívili.
V reklamnej agentúre HiTT Vám radi pomôžeme s nastavením a optimalizovaním Vašich kampaní. Poradíme Vám s určením rozpočtu, nastavením časového rozpätia kampane, vhodným zacielením na pohlavie, jazyk a vek, a tiež vyberieme presné geografické umiestnenie reklamy. Nechajte Vaše reklamné kampane na nás, pretože my v HiTT PPC kampane nielen vytvárame, ale aj spravujeme pre Váš dlhodobý úspech. Neváhajte nás kontaktovať pre viac informácií!