Recept na úspech: analytika, výkon a PPC – výsledok? 12 000 objednávok

Prípadová štúdia

 

Zadanie

V roku 2023 sme nadviazali spoluprácu s klientom, ktorý prevádzkuje e-shop so širokým sortimentom záhradkárskych hnojív, postrekov, produktov na ochranu rastlín, ekologickou drogériou a pod. Napriek kvalitnému portfóliu produktov a zaujímavému obsahu stránky sa reklamné aktivity neriadili jasnou stratégiou – všetky produkty boli sústredené v jednej searchovej kampani a chýbalo akékoľvek prepojenie na analytiku.

Našim cieľom bolo zoptimalizovať reklamný účet, zvýšiť efektivitu kampaní a získať vyšší obrat bez navyšovania rozpočtu.

Riešenie

V Hitt Agency sme začali dôkladnou analýzou reklamného účtu. Identifikovali sme viacero zásadných nedostatkov:

  • účet Google ADS nebol prepojený s GA4,
  • chýbalo správne nastavenie merania konverzií,
  • kampane neboli správne rozsegmentované podľa produktových kategórií,
  • značná časť rozpočtu sa minula v jednej neefektívnej kampani bez štruktúry.

Navrhli sme preto komplexnú revíziu reklamného účtu a vypracovali novú stratégiu postavenú na presnejšej segmentácii, efektívnejšom využití rozpočtu a dôslednom meraní výsledkov. Takáto štruktúra nám pomohla:

  • odlíšiť, čo funguje a čo nie,
  • cieliť na dôležité produktové kategórie samostatne,
  • prispôsobiť kampane jednotlivým kategóriam,
  • lepšie optimalizovať rozpočet na základe reálnych dát o konverziách.

Realizácia

V priebehu niekoľkých týždňov sme klientovi kompletne prebudovali Google Ads účet.

  • Ako prvý krok sme zabezpečili správne prepojenie na GA4, správne meranie a import konverzií, pričom ako primárne konverzie sme nastavili tie z Google Ads, keďže z našej skúsenosti poskytujú viac dát pre lepšiu optimalizáciu.
  • Následne sme rozsegmentovali Performance Max kampane, podľa hlavných produktových kategórií, čo nám umožnilo reagovať na rozdielne správanie zákazníkov.
  • Dôležitou súčasťou stratégie bolo aj spustenie nových vyhľadávacích kampaní zameraných na najvýkonnejšie kategórie a produkty v e-shope, pričom tieto kampane boli doplnkovými kampaniami. Nakoľko väčšinu rozpočtu sme necieli na searchové kampane ale na výkonnejšie vyššie spomenuté PMax kampane.
  • Nakoniec sme nasadili aj DSA kampane, ktoré automaticky zobrazovali reklamy na základe obsahu webu, čo bolo ideálne vzhľadom na široký sortiment výrobkov a značiek.

Výsledky

Po dvoch rokoch spolupráce sme celkovo len na Slovensku preinzerovali vyše 22 500€. Za túto sumu sme získali takmer 12 000 objednávok v celkovej hodnote 358 000€. Návratnosť investícií je tak na úrovni 1 600%, t.j. každé investované 1 € vygenerovalo obrat vo výške 16 €.

 

12 000
objednávok

358 0000 €
hodnota objednávok

1 600%
ROAS

 

Kampane priniesli nielen výrazný nárast tržieb, ale aj lepšiu kontrolu nad výdavkami a možnosť priebežne optimalizovať jednotlivé segmenty kampaní aj mimo sezóny.

Zhrnutie

Pre klienta zo segmentu pestovania a záhradkárstva sme dosiahli výborné výsledky vďaka komplexnej optimalizácii reklamného účtu. Východisková situácia bez analytiky a so všeobecnou kampaňou sa zmenila na premyslený systém s jasne definovanými cieľmi a štruktúrou.

Dôsledná práca s dátami, segmentácia a správne zvolené typy kampaní priniesli vysoký výkon a vysokú návratnosť investície.

Ozvite sa nám!
My v Hitt Agency – vám radi ukážeme, ako aj z vašich reklám vyťažiť maximum.