Pripravte sa na digitálnu daň

Spoločnosť Google začne od 1.novembra 2020 účtovať v reklamných účtoch služby Google Ads vo vybraných krajinách nový poplatok, ktorý by mal odrážať tzv. digitálnu daň.
Keďže spoločnosti ako Google či Facebook majú európske sídla v Írsku, Luxembrusku či Holandsku, dane odvádzajú tam, nie v krajinách kde inzerent inzeruje. Európske krajiny by to však radi zmenili a odhryzli si aspoň trocha z koláča prostriedkov, ktoré inzerenti investujú do reklamy.
Prvými krajinami, ktoré Google zdanili digitálnou daňou vo výške 5%, resp. 2% sú Turecko, Rakúsko a Spojené Kráľovstvo. Google sa však vynašiel. Zvýšené náklady premietol do špeciálneho poplatku, ktorý sa bude účtovať ku mesačnej faktúre.
V konečnom dôsledku tak na reguláciu krajín doplatil obyčajný spotrebiteľ. Hoci náklady na inzerciu porastú, nepredpokladáme, že to bude mať devastačný dôsledok na tento reklamný segment.
Google, Facebook či Instagram sú stále dominantnými hráčmi v online priestore a neinzerovať na nich vlastne znamená neinzerovať vôbec.

Potrebujte pomôcť s inzerciou V Google Ads či na Facebooku alebo Instagrame? Neváhajte nás kontaktovať!

 

Call Now Button