Zadanie
IBD Clinic je moderné zdravotnícke zariadenie zamerané na diagnostiku a terapiu ochorení tráviaceho traktu. Ako tradičné centrum pre biologickú liečbu, sa klinika špecializuje najmä na zápalové ochorenia čriev, známe pod skratkou IBD – Crohnovu chorobu a ulceróznu kolitídu. Okrem toho ponúka širokú škálu endoskopických vyšetrení a ako jediné centrum na východnom Slovensku aj vyšetrenie EUS – endoskopickú ultrasonografiu.
Klinika dlhodobo hľadala nového špecialistu – lekára gastroenterológa. Napriek tomu, že išlo o profesijne zaujímavú pozíciu s kvalitným zázemím a atraktívnymi podmienkami, sa jej obsadenie ukázalo ako mimoriadne náročné. Tradičné spôsoby náboru neprinášali výsledky – na ponuku nereagovali uchádzači, ktorých profil by zodpovedal predstave klienta o ideálnom kandidátovi alebo bola reakcia zo strany trhu minimálna.
Preto oslovili našu agentúru s jasným cieľom – pomôcť nájsť kvalifikovaného lekára, ktorý bude spĺňať ich odborné, osobnostné aj kapacitné požiadavky.
Riešenie
V Hitt Agency sme navrhli stratégiu zameranú na aktívne oslovenie konkrétne cieľovej skupiny prostredníctvom platformy Meta – Facebook a Instagram. Vzhľadom na špecifickosť pozície a nedostatok lekárov na trhu sme vedeli, že bude potrebné vytvoriť nielen dobre zacielenú, ale aj kreatívne odlíšenú kampaň, ktorá zaujme špecialistov z odboru.
Základom stratégie bola dôkladná analýza cieľovej skupiny a lokalít. Cieľ sme si definovali jasne: osloviť potenciálnych kandidátov v okolí lekárskych fakúlt a nemocníc na Slovensku a v Česku, ktorí by spĺňali požiadavky klienta.
Cieľovú skupinu sme definovali ako osoby vo veku 25 – 40 rokov, bez rozdielu pohlavia, s predpokladaným medicínskym vzdelaním a/alebo praxou v oblasti gastroenterológie. Kampaň bola cielená na konkrétne lokality v Slovenskej republike a Česku – najmä v okolí univerzitných nemocníc a lekárskych fakúlt. Pri výbere lokalít sme cielene zohľadňovali miesta s vysokou koncentráciou potenciálnych kandidátov s relevantným vzdelaním či odbornou praxou.
Realizácia
Našou úlohou bolo pripraviť online kampaň, ktorá osloví úzku skupinu vysoko špecializovaných kandidátov a zvýši viditeľnosť pracovnej ponuky v oblastiach, kde sa reálne nachádzajú potenciálni uchádzači – mladí aj skúsení lekári so zameraním na gastroenterológiu.
Kampaň prebiehala po dobu približne 2 mesiacov (od 20. 2. 2025 – 11. 4. 2025). Zvolili sme presne cielenú reklamu na Facebooku a Instagrame, pričom sme využili možnosti geolokácie najmä v okolí univerzitných nemocníc a lekárskych fakúlt. Medzi zahrnuté mestá patrili napríklad Bratislava, Košice, Prešov, Martin, Banská Bystrica, Brno, Ostrava, Olomouc, Zlín či Frýdek-Místek.
Dôležitou súčasťou kampane bola kreatíva, ktorú sme zvolili tak, aby jasne komunikovala benefity pozície a zároveň oslovila práve tých lekárov, ktorých klient preferoval – mladších odborníkov so záujmom o ďalší kariérny rozvoj.
Súčasťou kreatívy bol jednoduchý, ale presvedčivý text a vizuál, ktorý pôsobil dôveryhodne a priamo komunikoval výhody práce v IBD Clinic.
Kreatívy:
![]() | ![]() |
Vyhodnotenie
Aj napriek úzkemu publiku a pomerne špecifickému cieľu sa nám podarilo kampaň optimalizovať tak, že sme vďaka investícii iba 177,01 € dosiahli:
- Oslovenie 22 080 ľudí
- 745 interakcií (reakcie, komentáre, kliknutia, zdieľania)
- A čo je najdôležitejšie: pomohli sme klientovi úspešne nájsť lekára, ktorý spĺňal všetky požiadavky.
Kampaň tak preukázala, že aj v náročných segmentoch, ako je zdravotníctvo, môže byť reklama na sociálnych sieťach mimoriadne efektívna, ak je postavená na správnej stratégii, lokalizácii a relevantnom obsahu.
Zhrnutie
Z pohľadu našej agentúry išlo o ukážkový prípad efektívneho náborového marketingu. IBD Clinic sme pomohli získať kvalifikovaného špecialistu v situácii, kde tradičné náborové kanály zlyhávali. Vďaka precíznemu zacieleniu, správne nastavenej komunikácii a efektívnemu využitiu rozpočtu sme naplnili hlavný cieľ klienta – obsadiť náročnú, no atraktívnu odbornú pozíciu.
Táto kampaň potvrdila, že aj úzko špecifikované publikum je možné úspešne osloviť prostredníctvom sociálnych sietí. Kombinácia vhodnej stratégie, presného cielenia a pútavej kreatívy pomôže vyriešiť problém, ktorý mesiace pretrvával – a to aj bez potreby vysokých investícií. Výsledok je dôkazom, že digitálny marketing má svoje pevné miesto aj v oblasti zdravotníckeho náboru.
Zvažujete podobné riešenie pre vašu firmu alebo zariadenie?
Ozvite sa nám v Hitt Agency – radi pomôžeme aj vám nájsť správnych ľudí.