7 bojovníkov proti psím starostiam – Prípadová štúdia

Zadanie

V roku 2020 dostala naša reklamná agentúra HiTT príležitosť vytvoriť reklamnú kampaň pre klienta ABC ZOO a jej partnera  Royal Canin.  V prípade Royal Canin ide o globálnu značku, ktorá sa už viac ako 50 rokov zaoberá výrobou krmív a špecializovaných výživových doplnkov pre zvieratá.
Stáli sme pred výzvou, ktorá bola zároveň aj primárnym cieľom kampane a to zviditeľnenie nového produktového radu Canine Care Nutrion medzi chovateľmi psov. Túto modelovú radu tvoria krmivá pre psíkov, ktorí majú problém s nadváhou, chrupom, trávením, kožou, močovým ústrojenstvom či sú po sterilizácii. Zároveň sekundárnym cieľom bolo dosiahnuť potrebnú rentabilitu, teda aby kampaň vygenerovala reálny zisk z predaja a to minimálne vo výške investície do reklamnej kampane.

 

Riešenie

Realizácia kampane prebiehala v dvoch fázach:
A. Vytvorením mikrostránky, ktorá plnohodnotne predstavila nový modelový rad. Odkliky z nej boli prepojené na samotný eshop ABC ZOO, kde si návštevníci produkty mohli zakúpiť.
B. Návrhom a realizáciou kampaní vo vybraných reklamných kanáloch

Keďže v reklamnej kampani je dôležité osloviť zrozumiteľne, pútavo a zapamätateľne cieľovú skupinu, zvolili sme pre komunikáciu slogan: „7 bojovníkov proti psím starostiam“. Ten mal reflektovať 7 konkrétnych produktov modelovej rady Canine Care Nutrion.
Na predstavenie modelovej rady sme zvolili vybrané reklamné kanály, konkrétne Google a sociálne siete Facebook a  Instagram. Samotné reklamy mali formu bannerov, textových inzerátov vo vyhľadávaní, ako aj produktových inzerátov v Google Nákupoch.

 

Realizácia

Na sociálnych sietiach sme cielili naše reklamy na vybrané cieľové skupiny a zároveň na ľudí, ktorí s našimi príspevkami predtým interagovali. Kreatívy sme priebežne menili tak aby bol obsah reklám vždy „čerstvý“. V Google Ads sme využili kampane vo vyhľadávaní, nákupné, bannerové i remarketing.

Ukážka použitých bannerov

Ukážka použitých bannerov

 

Vyhodnotenie

Na sociálnych sietiach Facebook a Instagram sme dokopy oslovili viac ako 200 000 ľudí  a získali viac ako 600 reakcií, uložení príspevkov alebo komentárov. 
Z hľadiska nákupov bola výkonnejšia kampaň v Google Ads, ktorá získala získala návratnosť investícií až 467%.
Samozrejme nie každý kto klikol na reklamu a urobil nákup, si zakúpil iba produkty tejto modelovej rady. Preto sme pri vyhodnocovaní brali do úvahy aj celkovú predajnosť rady. Jej predajnosť sa počas trvania kampane oproti predošlému obdobiu zvýšila o 260% a obrat o 380%.

 

Zhrnutie

Z pohľadu našej agentúry išlo o úspešnú kampaň. Oba vytýčené ciele sa nám podarilo dosiahnuť. „Brandovejšia“ časť kampane na sociálnych sieťach Facebook a Instagram mala síce z hľadiska nákupov slabší výkon, no to sa od nej aj očakávalo. Jej prínosom bol skôr dosah na milovníkov psov a ich reakcie na našu kampaň. Z hľadiska nákupov bola úspešnejšou časťou, podľa očakávania, kampaň v Google Ads. Jej výkon bol pre nás prekvapením, keďže išlo o nové modely a tak brandových vyhľadávacích výrazov bolo málo. Výkon skôr ťahalo vyhľadávanie výrazov súvisiacich s problémami psov. Celkovo sa nám podarilo osloviť s novou modelovom radou viac ako 240 000 ľudí a takmer strojnásobiť jej predaj oproti predošlému obdobiu.

Potrebujete aj Vy nakopnúť Vaše podnikanie? Neváhajte nás kontaktovať. Prvá konzultácia je na nás!

Kontakt

Neváhajte nás kontaktovať. Prvá konzultácia je na nás!

0948 312 290

info@hitt.sk

Kúpeľná 6
Prešov
(Eastcubator)